Bloggposter

Inte nog att jag missade Nicke, såg inte mina favoriter heller, bara Succémorgon!

Det här hände 16-17 september från Vasa till Mariehamn!

Såg bara Johan Lindroos och Ankka Alanen från Radio X3M. Det var bättre för två år sedan. Då såg jag många av mina favoriter. Innan det blev midnatt tog Death Team slut också Svenska Talande Klubben. Bad Janne när jag träffade honom igen att ta en bild med Succemorgon. Det försöktes på flera platser eftersom det inte blev bra med blixt men till slut lyckades tas en bra bild. Sedan kramades Janne och mig. Kramade också Freddi & Cristoffer och Freddi ville jag skulle krama Putte också som tog bilderna. Därefter gick de. Enda som jag hade som sällskap var Jukka via messenger.

Gänget som fick mig att komma till Vasa.

Det har hunnit blivit nästan minusgrader enligt telefonens väderleksrapport innan det var dags att gå till Vasa Resecentrum. 2:36 lämnade jag stället. Satte på mig byxorna och bytte skor så jag skulle kunna gå fort och hinna med bussen. Vilket jag gjorde. 2:50 startade Onnibuss och jag försökte sova på bussen. Vaknade till när bussen stannade på hållplatser men somnade om. Vaknade i Åbo och försökte kolla igenom snapchat efter kollat instastory med bussens wifi men hann inte så mycket. Var snabbt i busstationen där den var 7:30. Gick till tågstationen och väntade på tåget som kom från Tammerfors.

Steg på bussen och började kolla genast på snapchat med tågets wifi. Tåg startade 8:02. 8:09 var tåget redan i Åbo hamn. Steg av när jag såg det kom en konduktör med i tåget som startade efter en stund så där var jag utan wifi igen. Det var bara att gå och checka in sig. Kom så sent att passagerarna har redan börjat gå in på Amorella när jag har köat och checkat in på Terminalen. Så det var bara att följa passagerarna in på färjan. Gick till vilorummet för att sova. Men åt först medan jag tittade på när Amorella lämnade Åbo. Filmade det med snapchat och instastory.

Åker hem till Åland.

När jag har ätit försökte jag sova en stund. Vaknade av nåt ljud i Cafeterian. Det var en trollkarl och hans medhjälpare som fick barnen att skratta och tyckte det var urkul. När det var slut försökte jag sova igen. När jag vaknade sista gången läste jag en tidning tills Amorella närmade sig Åland. 13:55 gick jag och kolla hur många passagerare som redan var och vänta på att komma ut. Det var en hel del men mest av dem är dagskryssningsresenärer. När Amorella var framme i Mariehamn och portarna öppnades så gick jag ut till terminalen med bara ett fåtal efter mig.

29.12.2016 kl. 01:33

Gick till centrum allt för tidigt, missade Jukka! Bastupojkarna det bästa på stk!

Det här hände 16 september i Vasa!

Såg vattnet så jag kollade google maps istället för jag ville gå över bron så jag kunde ta lite fina bilder på vattnet mot solskenet. När jag gått igenom parken och börja gå på gator igen började jag lyssna på Yle Vega. Då upptäckte jag att Jukka Isojoki var tillbaka och tänkte nu har jag börjat gå till centrum helt i onödan. Var då också trött & hungrig och orkar inte ta sig till Brändö igen så jag lyssnade på Skivrådet och gick till Rewell Center. Fick ta hjälp med Google Maps för att hitta rätt.

Magnus Hansen svarade: inom parentes ""
17:41 Jukka sänder nu hör jag och jag är sur för att jag inte stannade och väntade på honom.
18:41 Nu är jag ledsen för att jag missade Jukka.
18:59 Resan är misslyckad om jag inte får träffa Nicke.
19:33 "Han är där imorgon".
19:34 Men jag är inte kvar imorgon. Åker hem på natten.
19:35 "Ajdå, då missar du honom"
19:36: Kan du fråga om han kommer på stk?
19:37 "Han kommer inte. Han har sändning imorgon bitti. Nu ska jag iväg. Ha det gott. Trevligt att se dig."

Ville äta vårrullar istället för att gå till Hesburger eller Mcdonalds. Upptäckte det fanns friterade kycklingbollar och räkor också så jag beställde en måltid med alla tre. Åt grönsaker medan jag väntade. Chattade med Jukka och han påstod ett och annat jag inte tänker ta upp men trots han var kul var jag inte glad. Bytte kläder så att jag skulle kunna komma in till Fontana som tyvärr inte släppte in folk prick 21 utan måste vänta 10-15 minuter innan dörrvakten lät mig komma in. Var inte på vanliga humöret jag brukar vara på när jag är på Svenska talande klubben på Fontana. Berättade åt Janne Grönroos varför. Han förklarade var Musik & Talang var och att Nicke varit på en panel där idag.

Källa: Ordförande Amie Borgar hälsar välkommen!

Om jag skulle följt dem på instagram skulle jag veta de var på Original Sokos Hotel Royal Vaasa. Chattade med Marika på Fontana och tänkte börja gråta när jag skrev åt henne vad som hänt under dagen. Men skrev också med Jukka så jag klarade mig. 21:40 var det väldigt lite folk där. 22 började Venior. 22:38 har jag också träffat Fredrika Lindholm & Cristoffer Strandberg. När Death Team gick på scenen 23 så har det äntligen börjat fyllas med folk. 23:20 skrev jag till Jukka att Bastupojkarna varit på scenen. De sjöng Dröömin och Bara Maga. Filmade med snapchat och instastory under kvällen.

1 https://www.instagram.com/p/BOihEu-gtWX/
2 https://www.instagram.com/p/BOihkhugglp/
3 https://www.instagram.com/p/BOiiJ1ZADGd/
4 https://www.instagram.com/p/BOiilphgXNo/

28.12.2016 kl. 02:14

Var inne i YLE i Vasa tack vare Magnus! Träffade också Jontti! Affe med pga Gordon!

Det här hände 16 september i Vasa!

Magnus Hansen tyckte det inte var någon vits när inte Nicke Alden sänder. 14:38 har bussen äntligen kommit. Skrev jag vill komma ändå. Kom en snabbis skrev Magnus. Betalade 3,50€ för enkel resa. 15 är det eftersnack men han har massor av förberedelser förstod jag. När bussen kom till Brändö kollade jag runt hela tiden och kände inte igen mig någonstans förren Brändövägen nästan var slut då steg jag av för att gå tillbaka och kolla på google maps och tack vare den hittade jag imellan höghusen till yle. 14:55 skrev jag att jag är äntligen framme. Såg Magnus komma ut och när jag kom in såg jag Hannes Björkqvist hålla dörren öppen.

Träffade två av de jag brukar lyssna på radion

De visade in i studion och Magnus sa att han hittade Hannes också. Så berättade han om gamla studion var infekterad så vi kunde inte gå in där. Hannes satte på radion och Magnus satte på sändningslampan och sa något i mikrofonen och bad mig också göra det. Jag sa HEJ och så sa Pernilla Karlsson & Milli Hellström något i Stiftelsen så att Magnus trodde att de svarade åt mig. Sedan ville de veta hur resan har gått och så. Lyckades få in lite av samtalet när Magnus berättade åt Hannes hur jag var när jag träffade Janne första gången jag var inne på yle. När jag försökte samma med instastory gick det tyvärr inte för de upptäckte att jag försökte smygfilma så det blev det inget av det.

De ville jag skulle ge nåt tecken så jag kunde sätta igång snapchat så de kunde säga något. Hannes presentera Magnus men Magnus hördes inte för 10 sekunder har redan gått. Sedan ville Magnus att jag skulle gå för att han måste planera. Bad om en selfie. Efter den följde killarna mig ut. De höll på att tacka för att jag kom och tyckte det var kul med besök av mig när jag upptäckte Jontti Granbacka som höll på att gå förbi ytterdörren. Då stoppade de honom och jag frågade om jag fick ta en bild med honom. Det fick jag. Sedan måste jag lämna stället. 15:15 såg jag en ylebil och frågade Magnus om Nicke är tillbaka. Nej svarade han.

När Magnus och Hannes följde mig ut såg jag Jontti

15:26 skrev jag till Gordon som undrade om jag slipper in. Visade selfien och han undrade om jag träffade Nicke. Nej sa jag. "De har något fuffens för sig" skrev Gordon. De är på musik och talang skrev jag och jag vet inte var det ligger. Vi chattade om Affe och han hittade adressen på Fonecta. Det var lättare sagt än gjort att hitta adressen. 16:04 undrade Affe om jag är utanför YLE och smyger. Gordon svarade åt mig "Affe har sett dig från sitt fönster". Chattade vidare och lyckades få ut Affe så att jag kunde ta en bild på honom och visa den åt Gordon. Därefter skulle han vänta på sin kompis och jag undrade hur man tar sig till centrum. Han gav en muntlig vägbeskrivning så jag började gå därifrån.

27.12.2016 kl. 02:10

Reste till Vasa! Fick veta att mina favoriter inte var där så kunde inte träffa dem!

Det här hände 16 september från Långnäs till Vasa!

Fick skjuts till Långnäs och var där redan vid midnatt. Så var det bara att vänta på att Amorella ska komma förbi genom att sova. När jag vaknade var det folk som checkade in sig för att åka till Stockholm med Grace. Försökte somna om. Lyckades en stund sedan kom det ännu mer folk som checkade in sig som skulle med Amorella. Det gjorde jag med. När det var dags att gå på landgången kände jag hur kallt det är ute nattetid. Tog en stund för Amorella att stanna och förtöjas innan vi som skulle åka med färjan kunde gå ombord. Därefter lämnade Amorella genast Långnäs för att styra mot Åbo 3:20.

Äntligen åker jag till Åbo

Åkte hiss till däck två. Sökte efter hytten, hittade hytten och försökte somna så fort som möjligt men det var lättare sagt än gjort. Men till slut gjorde jag det. 7:30 hade jag alarm på. Tur höll jag inte på att klä på mig när någon knackade på dörren och sa Huomenta Godmorgon. När jag har klätt på mig och packat väskan gick jag ut från hytten och åkte hiss till däck 7. Där gick jag ut med massan och till bussplan och väntade på bussen. När bussen kom så stod jag och köade för att komma in. Sa jag ska till Vasa och mitt namn och busschauffören hittade mitt namn på en kvittopappersremsa med namn på. Gick ca mitten och sitta.

Kunde åka med biljett som är från Åbo busstation från Åbo hamn

Bussen startade 8. Den körde till busstationen och plockade upp passagerare där innan den fortsatte sin resa. Lyssnade lite på Succémorgon och efter en timme på vägen började det fräsa så mycket att jag stängde av och försökte sova istället. Lyckades en stund. I Björneborg byttes det busschaufför. Det stannades på otaliga ställen kändes det som de stunderna jag var vaken under bussresan. Åt smörgås när jag blev hungrig. Tur att jag hade mina powerbankar med så jag kunde ladda telefonen i bussen och slippa ladda telefonen på Hesburger som senast.

Paus i Metsälä innan bussen fortsätter.

11:16 skrev jag till Magnus Hansen att det är lite bråttom att hinna med 14:05 och länkade lokaltidtabellen. 11:26 skickade Magnus en bild på Nicke Aldén att han är på väg bort. 11:51 svarade han att han inte vet när jag frågade om Nicke är där när jag kommer. 14:13 var jag först vid Vasa Resecentrum. Om jag skulle varit smart skulle jag stigit av när bussen stannade utanför Vasa torg. 14:28 frågade jag efter Vegas frekvens. 14:30 var jag i Rewell Center. 14:36 väntade jag på en försenad buss. Magnus hittade inte varken Jukka och Nicke. 14:28 frågade jag efter Vegas frekvens. 14:30 var jag i Rewell Center. 14:37 hörde jag bara Hannah Norrena i Vega.

24.12.2016 kl. 00:38

Linn var en av de nya jag träffade på Svenska talande klubben på Fontana i Vasa!

19 september hände det här i Vasa.

Jag gick och sökte Nicke & Magnus. Hittade Magnus i Vinterträdgården tror jag det kallas, en terass med tak där folk drack och rökte. Sen kom en tjej som sa "Hej Lilian" och jag svarade Hej. Hon fortsatte: "Visst är Magnus bäst in real life". Jo, sa jag men han bråkar varje gång jag ringer och pratar i telefon. "Varför gör han det?" undrade hon. Ingen aning sa jag. "Du måste fråga" sa hon. Vi talade om annat tills vi såg Nicke och jag följde med. Han stod och pratade med folk. Vi väntade tills de pratat klart.

Selfies på stk. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203543554244063.1073741907.1070866512&type=1&l=ffe12d88a7

Tjejen frågade Nicke om jag fick ta en bild. Nicke tog några selfies med mig. Därefter gick vi tillbaka. Anka tog jag också med. Innan vi sattes oss ner och då har Nicke kommit dit och sa jag skulle sitta i Magnus famn och ta en selfie med Magnus också. Därefter gick duon och jag blev kvar med tjejen. Senare hittade vi honom vid bardisken. Fredrika pratade med mig som presenterade för sin kompis som lyssnat på succemorgon i sin bil. Men bilradion var sönder och bilen numera också.

Selfie http://instagram.com/p/tJQt5dNHiS/

Ännu senare ville jag ha en bild med Nicke & Magnus med min telefon innan den skulle laddas. Men Magnus ville inte vara med utan rörde på sig när Nicke tog selfies. Bad typen i Garderoben ladda min telefon igen innan jag gick omkring för att se om jag hittade tjejen igen som jag hade så mycket gemensamt men visste inte namnet på. Hon satt med andra typer med x3m och pratade. Frågade Magnus när han skulle resa bort. "Till Barcelona, inte den är tisdan men nästa."

Ska Nicke sända med Hannes frågade jag. "Nä, han ska sända ensam" sa Magnus men Nicke sa: "Jag ska sända med My. My som satt där sade: "Ska vi ha en samsändning du och jag?". Så pratade de en stund innan Magnus gick. Pratade med Janne att Sunrise Avenue ska släppa en skiva och släppt en ny video. Om han skulle få tag i Samus autograf. "Om han besöker studion kan jag göra det". sa han. Ännu senare var det dags att säga hejdå för skulle åka buss. Kramade Janne först. Sa hejdå till tjejen & My.

Bussen till Åbo.

Kramade Johan. Sen Pernilla & Frida. Också Fredrika. Varken Magnus eller Hannes hittade jag men Nicke sa Magnus gått. Då ringde hans telefon och Nicke sa när han pratat klart: "Magnus sa det är 20 meters kö till Ollis. Då skulle gänget jag kramat till Ollis. Jag fick min väska & kasse i garderoben och frågade efter telefonen. Gick till busstationen och väntade till bussen kom. Tömde ur alla mina 2€ mynt i handen och gav dem till busschaffören som räknade dem. Gav dessutom en 10 centare för det kostade 60,10€ Vasa-Åbo Hamn.

Utsikt från bussen i Åbo.

Somnade lätt i bussen. Vaknade i Björneborg av ljuset där busschafför byttes. Somnade om och vaknade igen i Åbo. 8:20 var bussen i Åbo hamn. Där gick jag genast och checka in men de släpptes in passagerare redan in på Amorella. När jag passerat biljettgaterna också och gått efter dem så gick jag fort ombord för att se de sista passagerarna gå ombord på färjan. Åt smörgåsarna innan jag gick till vilorummet. 8:45 lämnade Amorella Åbo hamn. Lämnade in min väska och kasse i bagagerummet.

Utsikt från Amorella.

Läste Frida och lyssnade på Succémorgon remix i vilorummet. Min gamla telefon laddade ur sig precis före vk. Frågade infon om de kunde ladda min telefon. Det kostade 1€ sa hon. Betalar sen sa jag för mina pengar är inlåsta i väskan i bagagerummet. Fick hitta på annat och göra. Som kollade på trollerishow för barn och limbotävlingen. Mellan dem läste jag Frida och somnade. 13:50 hämtade jag telefonen och betalade 1€. Äntligen kunde jag lyssna på x3m igen. 14:10 hämtade jag väskan och kassen och gick ut med de andra. Flesta gick landgången till Grace men några gick som jag ut till terminalen.

Linn kommenterade mitt foto med: Kul att pratas vid i går, Lilian! Hoppas hemresan gick bra! http://instagram.com/p/tJ_opNtHvQ/

11.11.2014 kl. 23:32

Varför tror ni jag har händerna på knäna? Men svenska talande klubben var värd att uppleva!

19 september hände det här i Vasa.

Köade för att betala på Fontana. När det var min tur att betala gjorde jag med kort för Viveca satt in pengar på mitt konto. 10€ för stk och 3€ för garderobsavgift. Kim Kronman sjöng när jag kom in. Gick omkring om jag skulle se nån bekant. Anka var den första. Hon sa: "De kommer sen de är klara." Det var nåt möte där flera var på. Då skulle förutom Nicke & Magnus, Hannes & Linn också komma. Såg också när Krippe, Axel och Paul kom. Borde frågat killarna varför de inte hade Olli med. Men de hittade fort några andra att prata med.

Krippe & Paul http://instagram.com/p/tI6cDBzVl7/
Min video http://instagram.com/p/tI4X1HtHpZ/
Kim Kronman på scen http://instagram.com/p/tI3Jz0zVgh/
Atlantis http://instagram.com/p/tI4NTWzViV/

När jag gjort en instavideo tänkte jag ladda telefonen. Frågade Janne om han visste nånstans. Han sa jag skulle kolla vinterträdgården. Jag hittade ett uttag brevid en stöpsel bakom vit ställning som såg ut som är för ett piano. Använde kameran att ta bilder på typer som Nicke & Magnus som kom. Och senare Hannes. Kollade in telefonen som höll på ladda ur sig. Frågade en typ i Garderoben om de kunde ladda min telefon. De satte min telefon och laddas. När Fredrika såg mig sa hon "Not bad, not bad at all".

Nicke & Hannes

Tog några bilder på Kim Kronman och senare på Victor och Natten. Det gick förvånadsvärt lätt att gå igenom bakifrån och klämma sig förbi alla till längst fram där jag hittade My & Fredrika. Men imellan intervjuade Janne & Ted Kim Kronman. Visade mig för Janne som sade: "Där ser du om man har jeans kommer man in". När Ted & Janne presenterade Victor och Natten såg jag att Ted gick och jag sprang ifatt honom och frågade vart ska du. "Jag ska hem" sa Ted och jag svarade okej och lät honom gå iväg.

Kim Kronman & Victor och Natten på STKhttps://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203541294227564.1073741906.1070866512&type=1&l=ddc042f1b9

När jag tog några foton gick jag därifrån för att ta bilder på tex Frida & Pernilla som stod och prata med Nicke så han kom också med. När jag hörde Svin på rutin fick jag bråttom att hämta telefonen som laddat bra klämde mig från sidan av scenen för lätt kunna filma. Efter skrivit några taggar på instagram och satt in studsade jag också en stund och sjöng som de andra. De har två bra hits. Svartsjuk & Svin på rutin. När sista tonen slutade ljuda och bandet gått av scen skrek publiken en gång till men de kom inte tillbaka.

Svin på rutin http://instagram.com/p/tJCOSeNHqj/
Håll om mig http://instagram.com/p/tI-D7azVsQ/
Normal http://instagram.com/p/tI-bZ-zVtD/
Viktor och natten http://instagram.com/p/tJCIGuTVkc/

10.11.2014 kl. 23:45

Glömde byta minneskort till kameran men filmade Satin Circus tills telefonen dog.

19 september hände det här i Vasa.

Laddade telefonen på hesburgar och kollade dagens instagramflöde. Måste vara fel på laddaren för den var fortfarande ca 23% efter en timmes laddande. Ca 19:45 tröttnade jag på den var långsam och gick till Ritz. Där plockade jag ur tex kamera, biljett, öronproppar och laddare och lämnade till garderoben/narikkan som kostade 2€. Efter visat min biljett laddade jag telefonen en stund. Ca 20:00 kom Satin Circus ut på scen och började med Expectations. Då upptäckte jag att jag hade fel kort i kameran.

Vasa torg

Under PeachParty hämtade jag min telefon och filmade Dreamgirl, Speed of Love, If you love me, Good Times. När telefonen laddat ur sig filmade jag snuttar med min gamla för jag var rädd den skulle slänga videoklippet om den blir full. Det gjorde den under Backstret Boys konserten. När Emma kom filmade jag halva låten för sen var kameran full. Beautiful kom inte alls med som var deras sista låt. Satte telefonen och laddas. Det fanns utrymme för några bilder i kameran efter jag raderat några.

Satin Circus på Ritz. https://www.facebook.com/lilian.tikkanen/media_set?set=a.10203541164704326.1073741905.1070866512&type=1&amp%3Btype=1&amp%3Bl=97780c2312

Satin Circus - Emma @ Ritz
Satin Circus - Expectations @ Ritz

Frågade killarna som omringades av fansen om jag kunde ta en bild och gav kameran till en av dem så de kunde ta en bild. När telefonen laddat en stund höll killarna på roada på scenen. Några av fansen försökte gå backstage nedför trappan bakom scenen men Olli kom emot och sa till dem där fick man inte vara så de backade bakåt en bit. Jag bad Olli att ta en selfie med mig. Tyvärr blev den suddig. När en tjej från Ritz sa till tjejerna i salen att gå så killarna får roada ifred. Då gick de därifrån och jag med.

Suddig mörk selfie med Olli.

Hämtade min väska och kasse från garderoben/narkikkan och gick. Tänkte inte vilket håll jag gick medan jag hörde på stk i radion i telefonen utan först när jag såg trafikljus då måste jag kolla google maps var jag var. Gick tillbaka till Ritz och därefter rätt håll för att hitta till Rewell Center. Vinkade åt Johan som satt i sändningsbilen. Gick och byta om på Hesburger wc för att man ska vara snyggt klädd för att komma in på Fontana. Gick in på Fontana utan att dörrvakterna sa något.

Satin Circus - Good Times @ Ritz https://app.videofy.me/liliansofia/8794077

Satin Circus - If You Love Me @ Ritz https://app.videofy.me/liliansofia/8798485

Satin Circus - Speed of Love @ Ritz https://app.videofy.me/liliansofia/8799300

Satin Circus - Dreamgirl @ Ritz https://app.videofy.me/liliansofia/8799874

07.11.2014 kl. 23:40

Dumt att lämna Vasa torg där Stiftelsen sände men kom tillbaka när viktigaste skedde.

19 september hände det här i Vasa.

Viktor och Natten spelade aukustiskt Svin på rutin hörde jag innan jag gick till biblioteket för att ladda telefonen och när jag kom fram frågade jag i infodisken. Fick veta jag skulle skriva svenska i både användarnamn och lösenord. De har ändrat sen senast jag var där. Tyvärr också mängden datorer. Minst hälften var borta. Bara fyra kvar som var upptagna. Lyssnade på Nöjesfredag för Vega var enda jag kunde höra på medan jag väntade på en dator var ledig.

Snapsvisa http://instagram.com/p/tIHFK2TVke/
Viktor och natten http://instagram.com/p/tIBjtzTVtf/
Stiftelsen Schema http://instagram.com/p/tIICxVTVl1/
Kim Kronman http://instagram.com/p/tIMkYfzVso/
Anka dansar http://instagram.com/p/tINNuGzVth/

När en dator var ledig laddade jag telefonen medan jag kollade fb och chattade med Kai. När jag hört Kim Kronman intervju i Stiftelsen tyckte jag att jag skulle gå till torget där Stiftelsen sände. Anka sa åt mig: "Du har missat Nicke igen. Han var just här och gjorde en intervju. Men han kommer till Fontana ikväll" Krippe, Paul & Axel kom. Pratade och kramade killarna. Frågade var är Olli. Krippe sa han äter. Axel gick efter kramade och pratade med popsters som kommit till Vasa torg.

Krippe och Lindroos

Jag tog flera bilder och laddade upp på instagram. Paul & Krippe intervjuades av i Stiftelsen. Janne, Ted och Fredrika kom. Tänkte säga nåt åt Ted men glömde bort det när han åt chips. Pratade och kramade Fredrika. När Janne kramade mig hamnade mitt huvud mot hans bröstkorg och han sa: "Nu kramar jag dig tills du inte får någon luft". Frågade Aaltonen så de kallar honom för Lindroos heter också Johan men jag säger Johan till Aaltonen. Försökte ta en selfie men Johan tog och verkar vara bra på det.

Satin Circus http://instagram.com/p/tIQIJkTVhf/
Popsters och Axel http://instagram.com/p/tIP3FiTVhD/
Intervju http://instagram.com/p/tIUq66tHvX/

Succemorgon gänget stack när jag pratade med My. Hennes kompis tog en bild på mig och henne. Frågade Jenna som är praktikant på x3m som jag fick veta senare att Ritz ligger mitt emot apoteket som jag inte visste var det var. Om jag gick som hon pekade tills jag såg ett apotek ser jag Ritz mittemot. Tackade henne. Var där till 18 då de slutat sända. Då frågade Frida vad jag skulle göra sen. Ladda min telefon sa jag för jag använt den så mycket. Sen till Ritz och se Satin Circus.

Anka jobbar http://instagram.com/p/tISAKVNHra/
Ted äter chips http://instagram.com/p/tITvpwtHt8/
Jag och Succémorgon http://instagram.com/p/tIVueHNHhH/
Johan selfie http://instagram.com/p/tIW7tZtHjE/
My och jag på torget http://instagram.com/p/tIaEhcNHoN/

06.11.2014 kl. 23:45

Misslyckades genast jag kom till Vasa.

19 september hände det här mellan Långnäs & Vasa.

Trots alla motgångar inför resan var jag på väg. Fick skjuts till Långnäs. Där försökte jag sova på en bänk. Vaknade när folk kom från Grace. Somnade om. Vaknade igen när folk kom som skulle åka med Amorella. Då tänkte jag checka in mig och betala 14€ för t-r utan hytt. Ca 3:15 fick man gå iväg för Amorella anlänt. Vi som skulle åka med färjan gick ombord samtidigt det var nån enstaka som steg av. Gick direkt till vilostolsrummet där satte jag telefonen och laddas.

Långnäs http://instagram.com/p/tGgEfFtHoY/
Utsikt http://instagram.com/p/tG1ZoDNHpP/
Viking Line Terminalen http://instagram.com/p/tHUZVftHvr/

Försökte sova och lyckades faktiskt sova några timmar. Vaknade lite innan meddelande att Amorella kommer iland till Åbo om en halv timme. Åt smörgåsar medan telefonen omstartade sig. Hann gå iland i Åbo den vanliga landgången och kom ut innan telefonen funkade. Laddade telefonen i terminalen en stund. Gick 7:55 till bussen och betalade 60,10€ :O för att åka till Vasa. 8:00 startade bussen. Försökte lyssna på succemorgon men somnade flera gånger.
Björneborg

Måste söka efter nya kanaler flera gånger under resan för radion fräste efter jag hört på samma frekvens ett tag. I Björneborg frågade jag "Mihin aika bussi lähtee" Seitsemän minuttia sa chaffören. Jag gick ut och tog en bild därefter laddat några minuter på busstationen. Där stod det bussen till Vasa går 10:45 så jag gick i god tid ut till bussen. Det kom en typ och fråga busschaffören om det fanns ett ställe man kunde dricka kaffe på. Bra läge att Metsälän Baari var längs med rutten bussen körde.
MetsälänBaari

Laddade telefonen några minuter medan typen och busschaffören köpte kaffe. Den senare spelade bort några euro på spelautomaten innan gick ut och röka och sen till bussen igen. I Närpes & Kristinestad var jag inte ute ur bussen. Tog några tupplurer innan bussen var framme i Vasa redan 13:55 Där laddade jag telefonen i tågstationen en stund. Borde inte gjort det. När jag gått till Vasa torg frågade jag Anka. Nicke har just varit på torget sa hon. Men han skulle komma tillbaka.