Bloggposter

Höll på att missa stiga av Rosella, åkte buss till Norrtälje sen till Tekniska Högskolan.

Det här hände 3 juni från Mariehamn till Stockholm

Startade som vanligt från terminalen i Mariehamn. Som vanligt har jag glömt att boka. Men killen bokade in mig hemresan också och checkade in mig också. Det var dags att gå ombord på Rosella och köa till frukosten. Betalade den när det fanns plats för mig. Gick och tog varm mat åt mig. Efter ätit packade jag ner smörgåsar i fickan och ägg innan jag gick ut från buffen och till däck 7 för att ringa till Succèmorgon för att prata med Janne Grönroos i telefon. Därefter satte jag klockan på att ringa vid 10. Somnade i vilostolarna och vaknade av telefonen och upptäckte när jag kom ner till däck 4 att de höll på att plocka in ingången. Blev förvånad att den avgår redan. Kollade på tidtabellen när jag hittat till busshållplatsen.

Åker till Sverige

Rosella avgår en kvart timme tidigare hela dagen. Hur kan jag ha missat det? Måste avinstalera fb för att ladda ner SLappen som jag måste skriva in bankkortuppgifter i. Tänkte radera den när jag kommer till Stockholm för då kan jag ladda mitt SLkort istället. Bussen kom punktligt 10:40. Visade appen där jag köpt en ABC zonbiljett. När bussen var ca 11:20 i Norrtälje så var det bara byta buss. Ca 11:30 startade den. Höll på att chatta med Marika i bussen när jag inte sov. 11:52 frågade Mathilde om jag var i Stockholm. Då har jag just stigit av i ändhållplatsen i Tekniska Högskolan. Det var bara att fylla på SL-kortet om jag ville använda den. Åkte Gamla Stan med tunnelbanan. Gick till Red boat som var fullbokad.

Så går det när man inte har koll på Rosellas nya tidtabell

12:06 var Mathilde inne på Gröna Lund. 12:33 var jag i Rygerfjord som erbjöd rum för 1100 kronor. 12:40 har jag ringt till Chapman och där var det också fullt. 12:53 har jag gått förbi ytterligare två fullbokade vandrarhem innan jag hittade Djurgårdsfärjan. Marika hjälpte till och när jag var framme med Djurgårdsfärjan utanför Gröna Lund har hon hittat ett telefonummer till ett vandrarhem i Vasastan. 13:21 sa Stefan nej som Mathilde frågade så då fanns det bara ett alternativ kvar. 13:46 har jag fått tag i någon i det tidigare upptagna numret och skrev åt tjejerna att jag ska dit. Åkte Djurgårdsfärjan igen och när jag nådde Slussen 14:13 åkte jag för en gång skull åt rätt håll och steg av i Rådmansgatan. 15:09 har jag varit och checkat in mig på vandrarhemmet och åkt till T-centralen.

Eftersom jag hade bara 55 kronor på SLkortet bestämde jag mig att åka till Kungsträdgården för att kolla igenom Smaka på Stockholm och se om det fanns smakprover. Bara färskpressad grönsak & frukt juice och ekologisk glass hittade jag bara smakprov av. 15:36 Ville Mathilde jag skulle åka spårvagn när hon äntligen fattade att jag var osäker hur mycket pengar jag hade och varför jag inte ville ladda det. Men jag ville gå trots hon tyckte det tar ett tag att gå. Hon gav med sig. Tog bilder medan jag gick så hon fick veta var jag är 16:24 var jag utanför Gröna Lund igen. Lyckades fylla på mitt Gröna kort och gå in igen. Träffade henne utanför stora scenen.

22.09.2016 kl. 00:49

Tur i oturen hade Robin Stjernberg signering efter konserten!

25 oktober hände det här i Norrtälje till Stockholm.

När Fredde packade ihop och sista eftersläntrare kom och ville han skulle signera hennes sko bad jag honom signera pappersbandet man fick runt handleden man betalade för att man skulle kunna gå ut och in när man ville på Sportcentrum. Därefter gav han hejdåkramar till de som ville. Det var nån som ville han skulle ge en hälsning till nån som inte kunde komma. Då gjorde jag det också till Sabina. Kramade honom igen. Tilde berättade om sin årsdag då hon träffade honom för första gången.

@ssabina_94, @stjernbergrobin hälsar åt dig. #Robin #Stjernberg #Norrtälje

Ett filmklipp publicerat av Lilian Tikkanen (@liliantikkanen)

Robin hade också gruppkram med killarna med crossover-tskjortorna innan han gick med dem, Fredde och ordningsvakten till omklädningsrummen som var backstage för banden. Gick till garderoben och hämtade väskan och jackan. Hittade Tilde som köpte ostbollar/cheeseballs i café. 22:18 var klockan då såg jag på en skärm utanför. Twittrade med Sabina som såg Robins videohälsning på instagram medan Tilde pratade om Robin och visade bilder. Hon har fyra idoler, Robin, Yohio, Oscar och Anton.

Källa: Tildes bilder från instagram!

22:45 Gick vi till busshållplatsen och hon skulle också åka bussen till Stockholm. Då slapp jag söka efter busstationen i mörkret. Ca 23:03 kom bussen. Sa till busschafören att jag skulle till Stockholm. Han tryckte på maskinen och tog fyra kuponger från mitt SLkort. Där lyssnade Tilde och jag på musik på varsin sida av bussen. Kollade in instagram & twitter. Hon steg av vid Tekniska högskolan och jag också. Vi åkte tunnelbanatåget mot Fruängen båda två. Men jag steg av vid Slussen och hon Mariatorget.

Källa: Tildes bild från instagram!

04.12.2014 kl. 22:18

Just typiskt min otur att missa Robin Stjernberg på scen på Crossover festivalen.

25 oktober hände det här i Norrtälje.

Tur att jag hade två 20 kronors sedlar så jag kunde betala inträdet. När jag kom in och gick ner till salen såg jag Fredde bakom ett bord med planscher och en lång kö från bordet. Blev glad för då skulle det bli signering efter spelningen jag missade. Lämnade av väskan och jackan till garderoben och gick ner till bordet igen. Såg på håll Fredde Järnberg & Robin Stjernberg komma med en ordningsvakt och några ungdomar med Crossover-tskjortor på. Stod och tittade på signeringen medan banden spelade på scen.

Programmet för Crossover festivalen.

Fredde sålde planscher och Robin signerade dem och allt möjligt annat. Dessutom togs det bilder med fansen och Robin. När kön var tillräckligt kort stod jag också och köade. Det kändes som jag hade hjärtat i halsgropen tills jag var framme.
- Jag skulle hälsa från Sabina som är i Italien,Sicilien just nu.
- Hälsa tillbaka.
- Kan du lyfta mig?
- Inte nu. Det har jag gjort så många gånger. Kan vi ta en vanlig bild istället?
- Jo.
- Fredde kan ta bilden.
*Robin gav min telefon åt Fredde som tog bilden.*

Robin Stjernberg och jag.

Kramade därefter Robin så mitt huvud hamnade i jämnhöjd vid hans ena arm. Det känns så mjukt, varmt och skönt att jag inte ville släppa men gjorde det ändå när han gjorde det och han återgick till andra som också ville han skulle signera och ta foton med honom.

03.12.2014 kl. 21:15

Missade färjan för jag glömde plånboken hemma därmed missade jag Robin Stjernbergs konsert.

25 oktober hände det här i Mariehamn till Norrtälje.

Jag vet jag glömmer alltid något när jag ska ut och resa. Det värsta jag glömt är plånboken som ledde till jag måste åka hem igen från terminalen i Mariehamn. Lillasyster erbjöd sig skjutsa mig eftersom 18:10 är så sent att jag inte skulle hinna med färjan om jag åker buss. Redan 18 var jag incheckad och klar på terminalen. Micaela skrev sms åt mig och jag berättade vad som hänt. Samma story när jag ringde och prata med Dan. Bad honom hitta nåt annat när han sa You. Han hittade One Down Two To Go.

Dan spelade den genast efter låten jag ringde under i Önska. Ca 18:20 fick man gå ombord på Rosella. Gick till vilorummet och försökte läsa kommentarer på instagram men somnade ideligen så när det gått en timme tyckte jag telefonen måste laddas. Läste en tidning jag hittat under resten av resan. När färjan var i Kapellskär upptäckte jag hur mycket folk som åkte med. Man rymdes inte gå ner till däck 4 där man tillslut slapp ut. 19:50 gick jag och fråga busschaffören om bussen går till Norrtälje.

Bussen framför ska direkt till Stockholm.

Först 20:15 när bussen var full med endel fulla resenärer som bussen startade. De steg av vid Campus i Norrtälje. Resten vid busstationen. 20:45 Kollade Googe Maps sen Campus för att hitta rätt. Borde inte stängt av Googe Maps när jag såg Sportcentrumskylten. Trodde stora byggnaden var Sportcentrum så gick runt men det var Flygfyren istället. Först efter gått ett helt varv runt och såg folk komma från andra hållet. När jag gick dit såg jag det där var Sportcentrum där Crossoverfestivalen höll på.

Tack vare Google maps hittade jag rätt.